Czysta przygoda.

Jest jedna seria książek, o której bardzo chcę napisać, ale się trochę boję. Boję się, ponieważ według mnie jest to najlepsza seria książek dla młodzieży ostatnich 10-lat i nie chcę napisać o niej w zły sposób, żeby kogoś do niej nie zniechęcić. Niedawno skończyłam czytać jej 9 część.

Mówię oczywiście o "Zwiadowcach" Johna Flanangana. Spędziłam nad jego książkami wiele godzin, pełnych uśmiechów, wstrzymywania oddechu, westchnień ulgi i zaciskania pięści. Uśmiechałam się, ponieważ książka ma wiele zabawnych momentów (zwłaszcza rozmów Halta z Horcem). Wstrzymywałam oddech, ponieważ wiele razy bohaterowie książki wpadali w poważne tarapaty i z zapartym tchem śledziłam ich przygody zastanawiając się jak oni się z tego wyplątają. Odczuwałam ulgę, bo wiele razy bałam się, że któryś z moich ulubionych bohaterów na zawsze opuści kartki książki. Zaciskałam pięści bezwiednie, bo czytając o walkach, podchodach, pojedynkach przejmowałam się losem bohaterów.

"Zwiadowcy" już od pierwszej części wciągneli mnie w swój barwny świat. Zaprzyjaźniłam z Willem, zakochałam w Horacu, polubiłam Allys, marzyłam żeby spróbować potrawy Jenny. No i pobierać nauki od Halta. I przejechać na Wyrwiju. Każda postać absolutnie mnie oczarowała, wydała mi się prawdziwa i złapałam się na tym, że po przeczytaniu kilku części zaczęłam o nich myśleć jak o dobrych znajomych.

Na okładce pierwszej części książka jest opisana jako "fantasy bez magii, tylko czysta przygoda" i wydaje mi się, że jest to bardzo dobre określenie. Historia Halta i Willa w niczym nie przypomina "Harrego Pottera", nie jest przepełniona czarami. Największą jej magią jest urok, który rzuca na czytelników. Kiedy zaczniesz nie możesz skończyć. A kiedy przerzucisz już ostatnią stronę, natychmiast pobiegniesz do komputera, żeby się dowiedzieć kiedy wyjdzie kolejna część.

Seria "Zwiadowcy":
  1. Ruiny Gorlanu
  2. Płonący most
  3. Ziemia skuta lodem
  4. Bitwa o Skandię
  5. Czarnoksiężnik z północy
  6. Oblężenie Macindaw
  7. Okup za Eraka
  8. Królowie Clonmelu
  9. Halt w niebezpieczeństwie
  10. Cesarz Nihon-Ja

Komentarze