G E N I A L N A !!!

Wielu czytających ma swoich ulubionych autorów, na których książki czeka z niecierpliwością. Pisarzy, którzy nigdy nas nie zawodzą - nawet w słabszej formie są lepsi od innych. Ta, o której teraz napiszę jest autora, który nie miał słabszych książek.

Znacie jakieś mity greckie? Na pewno. Jeżeli w teleturnieju trafi się pytanie - wymień 5 postaci z mitologii greckiej - to 90% będzie potrafiło na nie odpowiedzieć (mam nadzieję). A co jeśli zapytają o mity słowiańskie? Znacie? Wiele osób odpowie, że nie. Ciężko dostać jakieś ciekawe wydanie mitologii słowiańskiej. Najczęściej są to prawie naukowe teksty o wierzeniach naszych przodków, skierowane raczej do znawców i pasjonatów. Wersja dla dzieci? Nawet nie wiem czy istnieje...

Teraz już jest! Zadbał o to Łukasz Wierzbicki, autor fenomenalnej "Afryki Kazika" oraz innych wspaniałych książek., m.in "Machiną przez Chiny".

"Drzewo" jest RE-WE-LA-CYJ-NE! Swój egzemplarz kupiłam w dzień premiery i od razu przeczytałam. Dlaczego recenzuję dopiero teraz? Mam taką zasadę, że lepiej jest odczekać chwilkę po lekturze, żeby móc napisać opinię "na chłodno". W przypadku najnowszej książki Wierzbickiego okazało się, że nawet kilka miesięcy po premierze jestem zachwycona.

drzewookldrzjs
Co jest w tej pozycji tak wyjątkowego? Po pierwsze tematyka - mitologia grecka i rzymska ma kilkanaście rożnych wydań - dla młodych, starszych, dla pasjonatów i dla tych zaciekawionych. Mitologia słowiańska nie jest tak popularna (dlaczego?) oraz, moim zdaniem, trudna do opowiedzenia młodszemu czytelnikowi. A Wierzbickiemu się udało - nawet sposób prowadzenia narracji - ktoś snuje opowieść - jest moim zdaniem strzałem w dziesiątkę. Zebrane mity są niezwykle ciekawe, a dodatkowo książka podzielona jest na dwie części. Jedna jest opowieścią, gawędą, a druga to wyjaśnienia autora - skąd czerpał inspirację, przypisy i odnośniki do opracowań, z których korzystał. Dzięki temu czytelnik zainteresowany tematem może łatwo nakarmić swoją rozbudzoną ciekawość.

No i oprawa graficzna - świetne rysunki, przepiękne zdjęcia. Są doskonałym uzupełnieniem całości. Och! Och! Och!

Polecam każdemu "Drzewo"! Czytajcie, kupujcie jako prezent i zachwycajcie się. Dowiedzmy się jakie są nasze korzenie.
Ja nawet dzień, w którym wystawiam swoją opinię wybrałam nieprzypadkowo. Jutro wyjeżdżam na urlop - nie będzie nowego wpisu przez kilka dni. Dzięki temu każdy kto trafi na mojego bloga w tym czasie zobaczy tę notatkę jako pierwszą :)

Moja ocena: 11/10
Tytuł: Drzewo
Autor: Łukasz Wierzbicki
Dla kogo: DLA ABSOLUTNIE WSZYSTKICH

Komentarze