Z półki do mojego serca

kronikizelaznegodruidatom1napsaurokbiext43252995Mieliście kiedyś taką książkę, którą kupiliście, ale nie przeczytaliście od razu? Powieść przeleżała na półce parę lat, aż w końcu, trochę od niechcenia, sięgnęliście o nią?

"Na psa urok" kupiłam zachęcona opiniami innych czytelników niedługo po premierze i odłożyłam jako "przeczytam następne". I tak przeleżała na półce ponad 5 lat, aż wreszcie nadszedł ten czas, że książka trafiła przed moje oczy.

Hanna Ożogowska, ustami jednego ze swoich dziecięcych bohaterów, na pytanie co było "najfajniejsze" odpowiedziała: "Najfajniejsze było wszystko" (W "Przygodach Scyzoryka" jakby ktoś był ciekawy).
I to dla mnie jest zdanie, które mogłoby służyć za całą recenzję:
NAJFAJNIEJSZE BYŁO WSZYSTKO!

Atticus jest druidem - związany z Ziemią, przepełniony wiedzą, przystojny, młody... Chwilka moment, no raczej nie młody skoro ma 2000 lat. I chociaż wydaje się, że ma spokojne życie to wcale tak nie jest. Ścigają go wściekli bogowie, inni próbują nim manipulować i wykorzystać. Jeszcze inni tylko się gapią, bo to fajne widowisko jest. Są wilkołaki, jest wampir i wiedźma. Czy kogoś brakuje? No jest jeszcze pies. Niezwykły, najwspanialszy, obdarzony szczególnym poczuciem humoru i ciekawością świata.

Już wam tłumaczę - książka (a właściwie książki) jest rewelacyjna - pełna akacji, humoru oraz, robiącej niesamowite wrażenie, wiedzy dotyczącej różnych mitologii. Najwyższa półka literatury rozrywkowej. Brak słabych punktów. I wśród tych zachwytów wybija się jedna postać, jeszcze wyżej, bohater, którego uwielbia się całą swoją czytelniczą osobą. I jest to pies, co może wydawać się dziwne, jako, że mamy do dyspozycji całą galerię równych kolesi, spoko babeczek, bogów, bogiń i wszelkiego magicznego stworzenia.

A w ogóle to wiedzieliście, że Jezus to taki fajny gość?

Ogromnym plusem całej serii jest sposób w jaki autor czerpie z różnych mitologi. Jego proza, poza samą rozrywką, jest też doskonałym wstępem do tego by zainteresować się różnymi wierzeniami.

Kevin Hearne napisał powieść tak wciągającą, zabawną i zaskakującą, że ciężko było mi się oderwać chociaż na chwilę. "Kroniki żelaznego druida", a jestem już po 7 częściach, są obecnie na samym szczycie mojej listy "ulubione". Nawet teraz, kiedy piszę tę recenzję pomyślałam - "A może by tak przeczytać wszystko jeszcze raz"? I oko mi ucieka, patrzę na tę półkę i one tak ładnie stoją i kuszą. A ja tu piszę zamiast je czytać, a przecież są takie niesamow... [rzuca wszystko i idzie czytać]

Moja ocena: 10/10
Tytuł: Na psa urok. Kroniki żelaznego druida. Tom 1
Autor: Kevin Hearne
Dla kogo: Dla tych co się chcą odstresować, pośmiać. Przeczytać coś rozrywkowego, z akcją, a jednocześnie inteligentnego.

Komentarze