Filmy dziecięce i młodzieżowe 2019

Poprzednio wypisałam filmy, na które czekam w 2019 roku. Tym razem znowu będzie o filmach z premierą w 2019 roku, ale tych, które są przeznaczone przede wszystkim dla dzieci i młodzieży:

10. Zaklinaczka 
(premiera 26.07)* 
i Liliana Pędziwiatr 
(premiera 07.06)


Dwie rudowłose dziewczynki, które porozumiewają się ze zwierzętami, ale dwa zupełnie różne filmy. "Zaklinaczka" jest filmową adaptacją książki, w której dominują magia, czarownice i tajemnica. Główna bohaterka dowiaduje się, że pochodzi z rodziny dzikich czarownic i jej zadaniem jest opieka nad zwierzętami.

"Liliana" bardziej skupia się na przygodzie i humorze. Oglądając zwiastuny od razu widać, że film będzie miał zupełnie inne tony - nawet barwy są o wiele jaśniejsze i wesołe.

Wydaje mi się, że oba filmy będą ciekawymi propozycjami, zwłaszcza dla miłośników przyrody, który marzą o umiejętności doktora Dolittle.

9. Instant Family
(znikła informacja o premierze i polskim tytule "Rodzina od zaraz")
Komedia, która wydaje się być skierowana do wszystkich. Mam nadzieję, że to będzie lekki, zabawny film, który będzie można wspólnie, rodzinnie obejrzeć popołudniu.
Dodatkowo film porusza tematykę adopcji - może więc być dobrym punktem wyjścia do rozmowy  z dzieckiem na ten temat.

8. Detektyw Pikachu 
(premiera 31.05.2019)
O, jaka jestem ciekawa tego filmu.  W grę nie grałam (grałam w "Pokemon go")i mam ogromny sentyment do serialu anime. Jednak to co najbardziej mnie zachęca do zobaczenia tego obrazu to sceny w zwiastunie, które pokazują pokemony w prawdziwym świecie. Mam nadzieję na naprawdę ciekawe efekty i, sama nie wierzę, że to piszę, że film skupi się nie tyle na fabule, ale właśnie na ukazaniu nam życia tych "zwierząt".


7. Kraina lodu II 
(premiera 22.11.2019)
Wyczekiwana, druga część wielkiego hitu. Czy znowu zafunduje nam piosenkę, którą będzie nucić prawie wszyscy?
"Mam tę moc, mam tę moooc"

6. Dzień czekolady 
(premiera 31.05.2019)
Ekranizacja świetnej książki. Ostatnio w polskiej kinematografii pojawiają się ekranizacje powieści dla młodszych czytelników. Mieliśmy "Czerwone krzesło", "Tarapaty', czy "Za niebieskim drzwiami". Cieszy mnie to i mam nadzieję, że będzie ich coraz więcej. Ile razy można oglądać "Podróż za jeden uśmiech"? Czas stworzyć nowe filmy młodzieżowe - mam wrażenie, że jest to ogromna luka na naszym rynku.

5. Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica 
(premiera 08.03.2019)
Powieści o Lassem i Mai są fenomenem. Czytają je nawet te dzieciaki, które czytać nie lubią.
Mam nadzieję, że film będzie udany i zachęci dzieciaki do zapoznania się z całą serią.


4. Król lew 
(premiera 19.07.2019)
Aaaaaaaaa, sentymenty i Disney live-action ciąg dalszy. Nie zepsujcie tego, nie zepsujcie tego, nie zepsujcie tego!! Proszę...

3. Dzieciak, który został królem 
(premiera 10.05.2019)
Wariacje na temat legend arturiańskich we współczesności, z Patrickiem Stewartem jako Merlinem. Może być zabawnie i przygodowo.

2. Kraina cudów
(premiera 10.05.2019)
Bardzo mnie intryguje ten film. Grafika całkiem ładna, a tematycznie - wydaje się być hymnem pochwalnym dla wyobraźni.Czy będzie tak niezwykłym obrazem jak niedawny "Mały książę"? trzymam kciuki.


1. Artemis Fowl 
(premiera 30.08.2019)
Całe lata już czekam na ten film. Artemis był tym, który pomógł mi zapełnić pustkę po Harrym i zrobił to naprawdę nieźle (tylko do 4 części, potem nie utrzymał poziomu). Świetny reżyser, rewelacyjne książki. Musi być dobrze!


Daty premier czerpię z filmweb.pl 

Komentarze